piątek, 16 lutego 2018

Idealny obiad dla osób na diecie bezglutenowej i glutenowej - domowe spaghetti z indykiem

Czy na diecie można jadać spaghetti? Jasne, że tak! Ja często w dietach, które układam, daję spaghetti na obiad (z makaronem pełnoziarnistym). Można podmienić makaron na bezglutenowy, dla osób na takiej diecie, mięso jest bardziej delikatne, bo z indyka, ale wszystkie składniki są tak dobrane, że jest przepyszne i zdrowe. Nawet osoby, które spożywają na co dzień produkty glutenowe (jak ja), mogą spróbować, z tym makaronem jest naprawdę pyszne.








Potrzebne będą:

  • 0,5 kg mięsa mielonego z indyka (nie polecam z marketu, ponieważ jest konserwowane i ma specyficzny smak - mi nie odpowiada, ja kupuję kawałek mięsa i proszę o zmielenie na miejscu w sklepie mięsnym)
  • makaron spaghetti kukurydziany (lub inny dowolny)
  • puszka pomidorów krojonych (latem pomidory swieże)
  • 2 przeciery pomidorowe 
  • 1 cebula
  • ząbek czosnku
  • łyżka masła
  • łyżka oleju (rzepakowy/kokosowy)
  • bazylia
  • sól
  • łyżka cukru brązowego/ksylitolu (jeśli pomidory są mocno kwaśne)

  1. Kroimy cebulę i podsmażamy na oleju, dodajemy mięso i czekamy aż się obgotuje.
  2. Wlewamy krojone pomidory i przecier pomidorowy, dodajemy sól, pokrojony czosnek, bazylię, łyżkę masła i dusimy wszystko przez godzinę na małym ogniu.
  3. Osobno gotujemy makaron w osolonej wodzie.
Wybaczcie, że tylko jedno zdjęcie, ale to robi się naprawdę szybko, że tak się rozpędziłam i zapomniałam zrobić więcej zdjęć na początku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz