środa, 21 lutego 2018

Wegetariański kapuśniak, który polubią nawet mięsolubni

Czy tylko ja zaczęłam przepadać za kapuśniakiem, od kiedy sama go zaczęłam robić? Klasyczny na mięsie był dla mnie za ciężki, zawsze po nim odzywał się układ pokarmowy. Ten jest wegetariański i lżejszy, ale dodatek wędzonej papryki nadaje mu taki smaczek, że nawet osoby lubiące mięsne zupy go polubią. Kiszona kapusta (nie kwaszona octem tylko naturalnie sfermentowana) jest bardzo dobrym źródłem bakterii probiotycznych, które w naszych jelitach uniemożliwiają zasiedlenie się patogenom, ale też zawiera dużo witaminy C.



Potrzebne składniki:

  • kapusta kiszona
  • ziemniaki
  • marchewki
  • cebula
  • czosnek
  • przyprawy: papryka wędzona, majeranek, czosnek, liść laurowy, ziele angielskie, pieprz, sól
  1. Kiszoną kapustę przepłukujemy raz i kroimy.
  2. Zalewamy wodą w garnku i solimy, dodajemy liść laurowy, ziele angielskie oraz dwa ząbki czosnku.
  3. Osobno gotujemy dwie-trzy marchewki i trzy ziemniaki w osolonej wodzie.
  4. Po zagotowaniu do miękkości marchwi i ziemniaków dodajemy je do kapusty kiszonej, dodajemy przesmażoną cebulę, czosnek suszony, pieprz czarny oraz paprykę wędzoną, gotujemy jeszcze przez 30 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz