poniedziałek, 12 lutego 2018

Jajko na duszonej papryce - najprostsze śniadanie

Śniadania u mnie wyglądają zawsze tak samo, dopóki coś mi się nie znudzi, jem to codziennie do oporu. Od kilku dni moim ulubionym śniadaniem jest jajko na duszonej papryce i delikatna sałatka. W smaku jest pyszne. I banalnie proste, tak jak lubię.
Potrzebne będą:

  • papryka,
  • szpinak,
  • ogórek zielony,
  • pomidorki,
  • jajka,
  • cebula,
  • masło,
  • olej,
  • sos do sałatki (mój autorski i jedyny do wszystkich sałat): olej, ocet winny, miód, musztarda, czosnek suszony, bazylia suszona.






  1. Aby przygotować porcję dla jednej osoby, kroimy pół cebuli i szklimy na maśle, wrzucamy pokrojoną w paski paprykę, solimy, czekamy aż puści wodę i pod przykrywką chwilę dusimy, żeby zmiękła, ja podlewam jeszcze wodą dodatkowo, bo lubię bardzo miękką paprykę, doprawiamy ulubionymi przyprawami, ja dodaję czosnek i bazylię. 
  2. Następnie wbijam jajka na paprykę i przykrywam pokrywką, aż się zetną.  (żółtko od góry będzie białe).
  3. I teraz czas na mój autorski sos, którego używam do wszystkich sałat, bo tylko on mi smakuje.Tylko proporcje są moje, wiadomo, podobne sosy już powstały :)Łyżka oleju, łyżeczka octu winnego, łyżeczka miodu, łyżeczka musztardy, czosnek suszony, bazylia suszona, wymieszać i polać sałatkę (solę tylko warzywa w sałatce).

Smacznego, to jest naprawdę smaczne!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz